skip to Main Content

ROBOT en kleine broer

Met de 20 OPDRACHTEN kan je zelf een verticale leerlijn bepalen. Maandelijks sturen we meer opdrachten die jou leerlingen en leerkrachten extra uitdagen.

Op onze BLOG posten we hoe onze PARTNERSCHOLEN met het Creatool materiaal werken. Hoe zij Creatool in hun leerlijn integreren. Welke fiches zij maken. Of ze het gebruiken voor Techniek, ZILL, LO, WO,… Hoe zij het aanpakken om Creatool aan te bieden op de speelplaats of in de vrije momenten om de leerlingen extra uit te dagen.

In de Facebook COMMUNITY blijf je verwonderd over de talenten van onze kinderen.

"Gesneden brood"

Zei een directeur mij. Gesneden brood om de leerling zelfsturend, probleem oplossend en onderzoekend te laten crealeren.  Voor de leerling is het Creatool materiaal gesneden brood, de leerkracht moet wel de zak durven opendoen.

“Zou ik niet beter naar een methode school gaan” stelde dezelfde directeur zichzelf de vraag nadat hij de “zitten er stappenplannen bij?” vraag kreeg van een leerkracht.

Dat is de klem waarin directeurs zitten: Ik ben overtuigd van de meerwaarde van Creatool maar ik wil niet dat het opgelegd wordt.

Creatool ervaren

Maak u geen illusies, de kinderen kunnen beter crealeren dan wij. Hoe jonger, hoe minder geconditioneerd, hoe meer kunst. Met Creatool zijn zij de expert, dus ontspan. Laat je verwonderen door hun proces en resultaten. “Kunnen we Creatool eens testen?” is de logische vraag van de meeste leerkrachten en directeurs. De onderliggende vraag is : “zal de investering renderen?”.

Wij zullen ons best doen om jullie op gang te brengen en te blijven inspireren. Inspireren door te posten op onze blog hoe jullie collega’s Creatool in hun school integreren in de lessen, de leerlijn, de vrije momenten,… Het meeste rendement zal je halen als je zelf gepassioneerd voor de klas staat, en Creatool gebruikt als gesneden brood om de talenten te ontplooien van de leerlingen.

Gespreid betalen

Respect voor de cyclus van grondstof tot hergebruik. Aan de kinderen wil ik met Creatool bewijzen dat producten echt duurzaam kunnen zijn.  Dat de mens, zoals de natuur, ook meerwaarde kan genereren.

DE creatool uitdaging is duurzame producten MADE IN BELGIUM verkocht krijgen aan scholen waarvan de directeur de keuze moet maken tussen een lekkend dak herstellen of investeren in ontwikkeling van de leerlingen. Het is mijn ambitie om een groot compatibel Creatool gamma te ontwikkelen waarop gebouwd kan worden.

Ook met gespreid betalen.

Techniek / Stem / SteAm

Iedere week geef ik de opdracht aan leerkrachten: “maak een zo hoog mogelijke toren”, ” in 8 minuten”.

Telkens hoor ik dan hoe snel en intuïtief het materiaal werkt. En hoe zij Creatool zelf zouden willen gebruiken.

Attitude, Attitude, Attitude.

De kinderen hebben geen woorden nodig om te horen dat jij onzeker bent over techniek. Aangezien de eindtermen toch geen concrete technieken suggereren, raad ik aan : “Vraag hen om dingen te maken die je zelf niet kunt” De reis zal des mooier zijn.

Muzische

Voor mij zijn de vaderdag cadeau’s waarvan mijn kind enkel heeft mogen inkleuren nutteloos.

Nutteloos in de zin dat ik dan iets HEB dat NUTTELOOS is. Liever BEN ik gelukkig met iets NUTTELOOS gemaakt door mijn kind.

Om muziek te maken HEB je techniek nodig. Tijdens improviseren BEN je authentiek.

Het zal nu wel duidelijk zijn dat ik fan ben van de kinderen. Dat zij het eigenlijk beter weten dan wij, omdat ze spontaner zijn en gewoon doen. Of ben ik weer tegen het kind (in mij) bezig?

Creatool ook op jouw school!

Fiches, opdrachten, groeipijnen

Workshop voor de school